16.3 C
Brăila
luni, septembrie 27, 2021
AcasăAdministratieFOTO VIZITA ISTORICA la PODUL peste DUNARE / Ministrul Drula alaturi de...

FOTO VIZITA ISTORICA la PODUL peste DUNARE / Ministrul Drula alaturi de ambasadorul Japoniei, la Braila

Circulatia pe podul peste Dunare de la Braila va fi deschisa pana la sfarsitul anului 2022, insa cu o singura conexiune, urmand ca intregul proiect care cuprinde si cele doua drumuri de legatura sa fie incheiat la jumatatea anului 2023, conform angajamentelor constructorului, a anuntat, astazi, pe santierul de la Braila, ministrul Transporturilor, Catalin Drula.

Catalin Drula a subliniat ca „Golden Gate de Romania” a fost prima prioritate de la preluarea mandatului, investitia fiind la un pas sa ajunga „muzeu”, exproprierile pentru drumurile de legatura (fara de care podul nu putea fi folosit) fiind aproape blocate.

Vicepremierul Dan Barna si ministrul Drula au verificat santierul Podului peste Dunare in contextul aniversarii unui secol de la stabilirea relatiilor diplomatice intre Romania si Japonia, in cadrul asocierii care lucreaza la pod fiind si un constructor nipon responsabil cu intinderea cablurilor principale, una dintre cele mai dificile etape ale proiectului de 433 de milioane de euro.

„Impreuna cu E.S. domnul Hiroshi Ueda, ambasadorul Japoniei, tara alaturi de care sarbatorim in 2021 un secol de relatii diplomatice, am luat pulsul „la cald” al santierului.  Avem, pe de o parte, podul propriu-zis, a carui constructie avanseaza conform graficului, iar, pe de alta parte, drumurile de legatura de pe malurile Braila si Jijila, complet deblocate anul acesta, pe toata lungimea lor. Podul se va deschide la final de 2022, impreuna cu 10 km din drumurile de legatura, pe relatia Braila-DN22 (Smardan-Macin)”, a anuntat ministrul Drula, pe Facebook.

Potrivit ministrului Transporturilor, in prezent se executa urmatoarele lucrari de catre asocierea italo-nipone: la blocurile de ancoraj.  De asemenea, se monteaza firele pentru cablul principal. Acesta este construit cu metoda Air Spinning si consta intr-un numar mare de fire cu diametrul de 5,38 mm si cu o lungime, in starea de referinta, de aproximativ 2.135 m, care se intind intre ancorajul Braila si ancorajul Jijila. Firele cablului principal sunt din otel tras la rece si zincate la cald; la drumurile de legatura se fac decopertari si se lucreaza la terasamente, poduri si podete. 

Sumele de bani investite pentru acest proiect dovedesc ca este intr-adevar unul complex: de la inceputul anului si pana acum, pentru Podul de la Braila au fost absorbite fonduri europene in valoare de 466 de milioane de lei”, a adaugat Drula.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Most Popular

Comentarii recente