Adin Boboc, membru PNL Ianca, trage un semnal de alarma in privinta sigurantei pietonilor din orasul Ianca, aratand cu degetul catre primarul Chirita.
„Siguranta pietonilor din Ianca si satele arondate este pusa zilnic in pericol de incompetenta primarului Fanel Chirita. Oamenii sunt expusi zilnic pericolului de a fi accidentati din cauza lipsei trecerilor pentru pietoni si a trotuarelor, iar acolo unde ele exista, fie sunt inguste, fie sunt denivelate. Voi prezenta cateva exemple in acest sens:
La intrare in Ianca se afla un supermarket, la care nu ai cum sa ajungi ca pieton, fara sa iti pui viata in pericol. Esti obligat sa traversezi DN2B, care nu este prevazut in zona nici cu trecere pentru pietoni, nici cu trotuare. Daca ai reusit sa scapi nevatamat din aceasta traversare periculoasa a strazii, urmeaza aventura de a merge direct pe sosea, pe un drum national aglomerat, sau de a trece printr-o benzinarie. Drumul de intoarcere este si mai greu, pentru ca acelasi traseu trebuie refacut cu sacosile pline de cumparaturi. (vezi foto)

Un alt pericol pentru pietoni il reprezinta deplasarea catre biserica sau catre scoala pe acelasi DN2B. Trotuarele din zona sunt inguste si denivelate, plus ca drumul de acces trece tot printr-o benzinarie. Daca ai nesansa ca un TIR sa alimenteze in acel moment, sansele de a-ti continua drumul sunt zero. (vezi foto).

Strada Parcului, o strada principala care preia tot traficul greu spre Perisoru, Berlescu si Tarlele Filiului, este prevazuta cu trotuar doar pe o singura parte, dar si acela este foarte ingust, motiv pentru care oamenii merg direct pe sosea, ferindu-se de masini. Circulatia pe sosea este o practica generala pe aproape toate strazile.(vezi foto)

In Ianca, trotuarele inguste sunt o obisnuinta, nu este loc sa mergi nici macar cu copilul de mana. In Oprisenesti, problema pietonilor este rezolvata definitiv, pentru ca, pe mijlocul trotuarelor, troneaza stalpii de electricitate. In loc sa mute trotuarul cu o jumatate de metru catre sosea, primarul Chirita a preferat sa prinda stalpii de tensiune in mijlocul cailor de acces pentru pietoni. O lucrare perfecta pentru a irosi bani de la bugetul local. Il invit pe primar sa ne faca o demonstratie cum se poate merge pe aceste trotuare din stalp in stalp. (vezi foto).

Un alt exemplu de irosire a banilor publici se afla in satul Plopu. In vreme ce, in orasul Ianca nici macar pe strazile din zona centrala nu avem trotuare pe ambele parti, in satul Plopu, avem trotuar construit pe partea dinspre camp. (vezi foto).

In timp ce la Gara CFR si la caminul cultural din Ianca lipsesc parcarile, in satul Plopu avem parcare asfaltata la cimitir.
La scoala de pe Sarateni nu avem marcaj pietonal, iar siguranta elevilor este pusa zilnic in pericol. Soseau face legatura cu Drumul Marii si are un trafic intens, zilnic trec pe aici camioane si TIR-uri. Pe perioada cat a fost reparat gardul scolii, copiii au fost nevoiti sa mearga direct pe sosea, expusi pericolului de a fi accidentati, aspect care nu intereseaza pe nimeni din primarie.
Pe strada unde locuieste primarul, Strada Teilor, care are trei intersectii, observam cum dispar trotuarele, pe masura ce ne indepartam de casa primarului. Pana la prima intersectie, sunt trotuare pe ambele parti ale strazii, dupa a doua intersectie, numarul trotuarelor se reduce la unul, iar dupa a treia intersectie, nu mai gasim niciun trotuar.
Ba mai mult decat atat, primarul Chirita isi permite sa sfideze legea si sa instaleze indicatoare rutiere dupa ureche si dupa propriile interese. Un astfel de exemplu, cu consecinte extrem de grave pentru participantii la trafic, se gaseste in satul Plopu. Cazul a intrat in atentia Politiei Rutiere Braila, care a somat Primaria Ianca, administratorul drumului public, sa intre in legalitate, conform art.5 din OUG 195/2002, privind circulatia pe drumurile publice.
Din verificarile efectuate de Serviciul Rutier din cadrul IPJ Braila a rezultat ca indicatoarele rutiere amplasate pe DC37, in apropiere de DN2B, sunt montate fara avizul Politiei Rutiere. Si, pentru ca bataia de joc la adresa legii sa fie maxima, indicatorul de restrictionare a circulatiei vehiculelor cu masa mai mare de 1,5 tone, care ar fi trebuit sa se gaseasca la intrarea in localitatea Plopu, a fost montat undeva la mijlocul satului, pentru a nu deranja o afacere privata aflata in zona. Politia Rutiera i-a solicitat Primariei Ianca inlaturarea respectivului indicator de restrictionare de tonaj. „In cazul lipsei de reactie a autoritatilor, vor fi luate masuri conform legislatiei in vigoare”, mai precizeaza Politia.”