Plecat inca din adolescenta din Romania, braileanul nu şi-a uitat originile, marturie in acest sens stand spusele apropiatilor sai din Belgia, care l-au auzit deseori vorbind limba romana. Tot aceştia il descriau pe George ca fiind un om cald, cu un caracter deosebit, caruia nu ii lipsea curajul, dezvaluie Infobraila in exclusicitate.
Automobilele marca Bugatti, pe care l-a pilotat Burianu, se afla, azi, expuse la Indianapolis Motor Speedway Hall Of Fame Museum din Statele Unite ale Americii. Burianu a parasit oraşul de la Dunare la doar 16 ani, luand drumul Italiei. In Italia il cunoaşte pe celebrul pilot italian Felice Nazarro, caştigatorul Marelui Premiu al Frantei in 1907 și in 1922. Apoi, Burianu a urmat drumul Belgiei, stabilindu-se in Waterloo. Viata sa ia o turnura neaşteptata in regatul din nordul Europei. Lucreaza mai intai ca inginer la o importanta fabrica de automobile de lux “Minerva”, iar la sfarşitul anilor 1920 iși incepe cariera de pilot auto. In 1929, dupa ce işi achizitioneaza un Bugatti T35C, cu care participase şi la cursele din Italia şi Spania, George concureaza la Marele Premiu al Principatului Monaco. Burianu se afla la linia de start alaturi de piloşi de renume, precum Etancelin, Grover-Williams, Dreyfus, Caracciola și Perrot. ”Grand Prix Monaco” a fost primul Mare Premiu disputat in principat şi a avut loc pe data de 29 aprilie 1929. Acest concurs este inaintaşul actualului Mare Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco. La Monaco, braileanul reuşeste sa intre in istoria sportului cu motor, pozitia sa secunda pe podiumul Marelui Premiu ramanand, ca performanta, unica pentru un roman in Campionatul Mondial de Automobilism, astazi Formula 1. in perioada 1940-1945, in timpul celui de al-II-lea Razboi Mondial, Burianu e pilot voluntar in Fortele Aeriene Britanice. Dupa razboi, pilotul se intoarce in Belgia, unde se angajeaza la firma “Beherman&Demoen”, importatoare şi distribuitoare a autoturismelor Land Rover.
Topul performantelor pilotilor romani conform automarket.ro 1. 1927 – George Fernic, Indianapolis 500, locul 1
- 1928 – Ghica Cantacuzino, Le Mans 24h, locul 4
- 1928 şi 1929 – Ernest Urdarianu, Raliul San Remo, LOCUL 1
- 1929 George Bouriano, Marele Premiu de la Monte Carlo, Bugatti 35C, LOCUL 2
- 1936 – Petre Cristea şi Ionel Zamfirescu, Raliul Monte Carlo, LOCUL 1
- 1939 – Petre Cristea, Finnish Grand Prix, LOCUL 2
- 1973 – Eugen Ionescu-Cristea, Raliul Dunarii, locul 4
- 2008 – Doru Sechelariu, Formula BMW Pacific, cursa din Singapore, LOCUL 1
- 2011 – Mani Gyenes, Raliul Dakar, categoria moto – LOCUL 1, clasa maraton
- 2011 – Mihai Marinescu, Formula 2, cursa de la Monza, LOCUL 1
Leave a Reply